DSG Mechatronic
Wat kost het om een DSG Mechatronic te vervangen
Heeft u een defecte of niet goed werkende DSG mechatronic? Plan dan snel een afspraak in om zeker te zijn of de mechatronic wel kapot is. Wij raden aan op korte termijn een diagnose afspraak in te plannen om verdere schade en onnodige hoge reparatie kosten te voorkomen. Op basis van de diagnose stellen wij voor u vast of het nodig is om de DSG Mechatronic te vervangen.
Een defecte of niet goed werkende DSG mechatronic leidt vaak tot schakelproblemen met als gevolg vervelende schakelklachten tijdens het autorijden. Vaak kunt u veel voorkomende DSG mechatronic schakelproblemen bij een DSG mechatronic tijdens het autorijden herkennen. Daarnaast is het mogelijk dat het motorstoringslampje brandt of de auto in de noodloop rijdt. Een van de grootste oorzaken van de DSG mechatronic problemen is het druk verlies. Deze druk verliezen geven diverse storingen van slecht schakelen.
Veel voorkomende DSG Mechatronic problemen
Wij hebben een aantal veel voorkomende schakelklachten van de mechatronic op een rij gezet.
- De auto trilt en rijdt schokkend bij het aangrijpen van de koppeling of bij het overschakelen.
- U kunt de DSG automaat slecht in de achteruit schakelen.
- Bij het overschakelen is er slip te zien bij het toerental.
- U hoort, wanneer de auto op contact staat, de oliepomp van de mechatronic heel erg lang pompen voor deze op druk is.
- U kunt niet meer schakelen.
- De automaat schakelt niet goed bij hoge toeren.
- De automaatbak schakelt erg slecht en geeft schokjes bij het opschakelen naar een andere versnelling.
- Uw accu is reeds kapot geweest en vervangen, en de accu gaat opnieuw leeg. Vaak is er sprake van een inwendige lekkage met drukverlies alg gevolg in de mechatronic. De pomp blijft dan doorpompen met als gevolg een lege accu.
Vanaf welke prijs vervangen jullie een mechatronic
Hoeveel kost een DSG Mechatronic vervangen?
Heeft u één van bovenstaande klachten? Dan is het zeer waarschijnlijk dat de DSG mechatronic defect is en vervangen dient te worden. Voor het vervangen van de DSG Mechatronic adviseren wij eerst wel een diepgaande diagnose te laten uitvoeren. Het komt nogal eens voor dat de koppeling ook vervangen dient te worden.
Op basis van de diagnose krijgt u de juiste informatie over uw automaat en weet u precies waar u aan toe bent. Ook wordt bepaald wat nodig is om de echte oorzaak van het slechte schakelen te verhelpen. Daarbij komt dat de kosten van de diepgaande diagnose volledig worden verrekend indien u de reparatie door ons laat uitvoeren! De diagnose is, indien u de reparatie laat uitvoeren, dus gratis.
DSG Mechatronic kosten vervangen | Prijs |
---|---|
DQ200 0AM Mechatronic, gereviseerd | €1399,- |
DSG DQ200 0AM OCW Mechatronic, gereviseerd MQB | €1499,- |
DQ250 02E Mechatronic, nieuw | €1699,- |
DSG DQ250 02E Mechatronic, gereviseerd | €1299,- |
Hybride GTE / E-tron DSG DQ400 0DD Mechatronic, gereviseerd + olie | €2750,- |
DQ500 0BH 0BT Mechatronic, gereviseerd | €1799,- |
DQ381/DQ380 0DE / 0GC Mechatronic, gereviseerd | €1799,- |
S-tronic DL501 0B5 DSG Mechatronic | €1799,- |
Mechatronic onderhoud
Wat is de prijs voor onderhoud aan mijn mechatronic?
DSG Servicepoint is ook het adres voor onderhoud aan uw mechatronic versnellingsbak. U bent bij ons aan het juiste adres voor diagnose, afstellen, inleren en custom software.
DSG prijzen voor onderhoud en reparatie | Prijs |
---|---|
DSG met een quattro vanwege extra arbeid toeslag | €149,- |
Diagnose kosten worden volledig verrekend bij reparatie | €89,- |
Basis afstelling doorvoeren, inleren | €55,- |
Vervangen DQ200 dsg versnellingsbak olie 1,9 liter, indien nodig | €135,- |
DSG custom software v.a. | €499,- |